Potraviny, které nejvíc škodí pleti

Používáte drahé pleťové krémy, věnujete péči o pleť spoustu času i peněz a stále to tak nějak není ono? Problém může být v tom, co jíte. Přinášíme vám seznam jídel s nejhorším vlivem na vaši pleť. Které to jsou?

Cukr a fruktóza

To, že se po cukru a sladkostech tloustne, je všeobecně známá věc. Cukr ale nejenomže nepřispívá ke kráse postavy, ale dokonce ani pleti. Kromě toho nepřispívá ani našemu trávení. Ale když ony jsou ty sladkosti tak dobré!

Pokud netrpíte vážnými zdravotními problémy, není třeba cukr z jídelníčku vyloučit úplně. Problém nastává především v okamžiku, kdy se to s konzumací cukru přehání.

Cukr a fruktóza, která je obsažená v ovoci, mají tendenci na sebe vázat kolagen a způsobit glykaci. Právě ta je jedním z faktorů způsobujících stárnutí pleti a jiných částí pokožky.

Velké množství cukru v těle způsobuje uvolňování inzulínu, který bývá označován jako hormon stárnutí. O lidech s vyšším podílem cukru v krvi se říká, že vypadají starší než ve skutečnosti jsou.

Sůl

Sůl ve větších dávkách dodá tělu velkou dávku sodíku, který zvyšuje tlak. Vysoký krevní tlak má za následek oslabení kůže a snížení tvorby kolagenu.

Víte, že…
Nejtenčí je pleť v oblasti kolem očí a vše se na ní projeví dříve. Příliš soli v těle se projeví opuchlýma očima. Kruhy pod očima zase značí moc alkoholu. A vrásky kolem očí napovídají, že máte málo vitamínu C.

Smažená jídla

Vysadit tuky z jídelníčku je hloupost. Ne všechny totiž škodí. Úplně postačí, když rázně omezíme hranolky, hamburgery, uzeniny, tučné maso a jiné „dobroty“ s vysokým obsahem nasycených tuků. Právě k nim se totiž váže škrob a sůl. Naopak nenasycené tuky jsou zdrojem vitamínů. Patří mezi ně například olivový olej, ryby, ořechy a další.

Bílé pečivo

Pro někoho může i obyčejný tukový rohlík znamenat bonus v podobě akné. Některé celozrnné pečivo na tom není o moc lépe. Od toho bílého se mnohdy liší pouze přidaným karamelem pro dodání té správné barvy.

Mořské plody

U někoho může být reakcí na konzumaci mořských plodů akné. Například krevety nebo mušle a jiné mořské plody mají vysoký obsah jódu. Ten stimuluje mazové žlázy, a pokud jej konzumujete ve větším množství, může se to projevit na pleti.

Ovesné vločky a rýže

Ovesné vločky a rýže mají v sobě hodně škrobu, který ve větším množství v těle způsobuje stárnutí pokožky.

Čočka

Čočka, ač se jedná o zdravou potravinu, obsahuje poměrně velké množství toxinů. U někoho by se její častá konzumace mohla projevit na pleti.

Mléko

Řada běžně prodávaných mlék nemá s pravým mlékem společného v podstatě nic. Nejen mléko, ale i mléčné výrobky obecně obsahují vysoké množství zbytků antibiotik a hormony. Kromě toho mléko zvyšuje hladinu inzulínu. Látky obsažené v mléku mohou proto vést ke vzniku akné.

Káva a alkohol

Pijete každý den kávu, konzumujete rádi alkohol a nevadí vám ani štangle salámu? Pak je příčina akné a stárnutí pleti jasná. Alkohol vysušuje pleť, stejně tak jako káva. Uzeniny mimo jiné obsahují také siřičitany způsobující stárnutí pleti. Prostě a jednoduše, pokud máte potíže s pupínky a akné, tyhle potraviny raději vynechejte.

Pikantní jídla

Ostrá jídla a chilli mohou u lidí s citlivou pletí způsobit zarudnutí a vyrážky. Pleť by se neměla příliš překrvovat a právě k tomu obvykle pálivá jídla směřují.

Červená masa

V červeném masu je velké množství živočišných bílkovin, které vedou k tvrdnutí krevních cév a ke stárnutí pleti.

Perlivá voda

Veškeré perlivé nápoje odvádí z těla minerály a mění PH krve na kyselejší, což pro tělo i pleť znamená větší zátěž.

Pokud máte dlouhodobě potíže s akné a zarudlými pupínky na pleti, zkuste na pár dní z jídelníčku vysadit uvedené potraviny. Někomu může vadit lepek nebo mléčné výrobky, jinému zase příliš velké množství cukru. Ač to mnozí z nás vůbec netuší, pleť často signalizuje, pokud tělu nějaká potravina nesedí.

Ohodnoťte článek

Váš komentář