Jak by měla vypadat ideální snídaně nejen při hubnutí?

Nepodceňujte snídani. Má velký význam nejen při hubnutí. Pro lidské zdraví je obecně velice důležitá. Na snídani záleží naše pracovní výkonnost i to, jak se během dne budeme cítit.

Snídaně Vám dodá energii na celý den

Ať už v noci spíte čtyři nebo osm hodin, tělo potřebuje po probuzení energii. Pocitu sytosti, obnovení hladiny krevního cukru a nastartování trávení dosáhnete ideálně právě vyváženou snídaní. Možná vás překvapí, že je snídaně velice důležitá také pro osoby, které mají práci duševního rázu. Správná snídaně totiž zvyšuje pozornost a zlepšuje paměť.

Snídaně je prospěšná při hubnutí

Taky patříte mezi ty, kteří si myslí, že když vynechají snídani, tak ještě více zhubnou? Je to samozřejmě velký omyl.

Vědci prokázali, že lidé, kteří vynechávají snídani, snědí během dne víc jídla než ti, kteří snídají. Riziko obezity je u takových osob až 4,5 krát větší!

Díky hladu, který začnete pociťovat ještě před obědem pokud se ráno nenasnídáte, se pak více přejídáte nejen u oběda.

Vliv snídaně na náladu člověka

Pokud vynecháte snídani, můžete být během dne více náchylní k roztržitosti a nepozornosti. Vyvážená snídaně vám zajistí přísun nejen kalorií, ale také endorfinu (hormonu štěstí). Ideální potraviny jsou v tomto případě například banány, čokoláda, hrozny nebo avokádo.

Snídaně zvyšuje imunitu

Samozřejmě ne ledajaká snídaně. Pokud však pravidelně snídáte potraviny bohaté na vitamín C, B, vápník a železo, zcela jistě ovlivníte svůj imunitní systém.

V kolik hodin je ideální snídat?

Nejideálnější je snídat asi tak 30 minut poté, co se probudíte. Dobré je také snídat přibližně ve stejnou dobu. Váš žaludek si na tento návyk zvykne a vy začnete pociťovat hlad právě v tuto dobu.

Ještě předtím, než se nasnídáte, zkuste na lačný žaludek vypít sklenici odstáté vody nebo vody s kapkou citrónu popřípadě se lžičkou chia semínek. Voda pomůže nastartovat trávicí proces a zbavit tělo toxinů.

Ideální snídaně nejen při hubnutí

Obecně platí, že ideální snídaně by měla být lehká a zároveň výživná. Měla by zahrnovat zdraví prospěšné potraviny, které organismu dodají energii na hodně dlouho. Ideální jsou proto například cereálie, ovoce a zelenina. Bílkoviny zajistíte například rybou nebo tvarohem. Vždy také platí, že bychom se při snídani měli vyhýbat bílému pečivu, chlebu a cukru.

  • Ovoce – obsahuje zdraví prospěšné látky. Můžete ho kombinovat s lívanečky nebo ovesnou kaší. Pomeranč, grapefruit nebo voda s citrónem představují perfektní přírodní stimulátor. Cukry obsažené v ovoci jsou lehce stravitelné. Perfektní ke snídani je také banán, jablko, kaki nebo meruňky.
  • Kuře a ryby
    Možná si myslíte, že drůbež a ryby jsou vhodné spíš ke snídani nebo večeři. To je sice pravda, nicméně ideální jsou také jako snídaně, a to zejména pro vysoký obsah proteinů. Energie se z drůbeže a ryb uvolňuje pomalu a dlouho a vy tak budete mít menší chuť na nějakou tu laskominu před obědem.
  • Ovesná kaše a cereálie
    Pohanková či ovesná kaše je ke snídani přímo dokonalá, stejně jako cereálie. Jedná se o zdroj minerálů, sacharidů a vlákniny. Látky obsažené v těchto potravinách podporují očistu střev i trávení tuků. Navíc zasytí na hodně dlouho.
  • Mléčné produkty
    Pokud je snášíte dobře, jsou mléčné výrobky, zejména tvaroh, bílý jogurt, zakysaná smetana nebo tvrdý sýr ke snídani ideální.
  • Vejce
    Zpráva ohledně vysokého obsahu cholesterolu ve vejcích už naštěstí odezněla stejně jako hysterie, která byla vyvolána. Proteiny z vajec mají vyšší hodnotu než proteiny z mléka či masa. Vejce ke snídani jsou vhodná v jakékoli úpravě.
  • Čokoláda
    Samozřejmě se nejedná o snídani v podobě čokoládové tyčinky nebo tabulky mléčné čokolády. Pokud však svou snídani doplníte o malý kousek kvalitní tmavé čokolády, stimulujete uvolňování endorfinu (hormonu štěstí).
    Stejně tak svou snídani můžete obohatit o ořechy, zejména mandle, para ořechy, kešu nebo lískové ořechy. Ideálně nesolené, nepražené, bez cukru a koření.
  • Tmavé pečivo
    Celozrnný chléb, domácí tmavý chléb, ale i lívanečky nebo palačinky s cereáliemi nebo pečivo z pohankové či špaldové mouky je ke snídani vhodné. Vyhnout bychom se naopak měli bílému pečivu.
Ohodnoťte článek

Váš komentář