Nejefektivnější cvičení na hubnutí

Rádi byste shodili pár kilo, držíte dietu, ale chtěli byste ji ještě doplnit o nějaké to cvičení na hubnutí? Povíme si, které cvičení je při hubnutí nejefektivnější, ale také s jakou frekvencí a intenzitou cvičit.

Po porodu mi zůstalo asi 5 kilo, které jsem chtěla shodit. Podařilo se mi to asi tak během čtyř měsíců, a to poměrně snadno: stačilo jen hlídat si jídelníček, nejíst tučná a sladká jídla a především mít pravidelnou stravu po menších porcích. V momentě, kdy jsem dietu doplnila cvičením, šla kila dolů mnohem snadněji. Nejsem žádný sportovec, nerada navštěvuji cvičení ve skupinách, a tak jsem chodila pravidelně běhat. Kombinaci diety a běhání mohu rozhodně doporučit!

Michaela, 33 let

Jak často cvičit?

Pokud už nějaký sport provozujete, můžete cvičení při hubnutí brát jenom jako zpestření. Složitější situace nastává v případě, kdy nemáte takřka žádný fyzický pohyb a neděláte žádný sport.

Cvičení na hubnutí pro začátečníky

Velmi časté bohužel je, že takoví jedinci se do hubnutí vrhnou s vervou, chodí například denně běhat a vystavují se najednou příliš velké fyzické zátěži. Efekt je potom poměrně špatný: fyzická únava, bolest svalů a už po pár dnech také ztráta chuti cvičit. Zápřah v podobě každodenního cvičení či zmíněného běhání by totiž vydrželo snad jen málokteré netrénované tělo!

Jak často cvičit, pokud s hubnutím začínáte a nijak zvlášť jste dosud nesportovali? Pro začátek zvolte cvičení při hubnutí ve frekvenci 3x do týdne, třeba v pondělí, ve středu a v pátek, zkrátka pravidelně a tak, aby cvičení vystřídal odpočinek.

Cvičení na hubnutí pro pokročilé

I v případě, že už nějaký sport provozujete, měli byste cvičení při hubnutí praktikovat pravidelně alespoň 3x do týdne. Jakmile budete cítit, že zvládnete víc, prodlužte dobu cvičení přibližně o 15 až 20 minut. Nezačínejte však přidávat počet dní, během kterých cvičíte.

Nejdříve po 1,5 měsíci můžete začít přidávat čtvrtý den cvičení za týden. V každém případě dodržujte dny, během kterých odpočíváte. Můžete například jeden den cvičit a jeden den odpočívat. Nebo dva dny cvičení vystřídat dvěma dny odpočinku.

Teprve až později můžete zvýšit zátěž tím, že přidáte další aktivity, například hodinku plavání týdně, běhání třikrát do týdne a fitness po hodině dvakrát v týdnu apod.

Nejlepší cvičení na hubnutí

Obecně platí toto pravidlo:

Nejlepší cvičení na hubnutí je déle trvající zátěž při střední intenzitě

Co znamená déle trvající? Alespoň 20 minut. Teprve po dvaceti minutách se ze svalů vyčerpají zásoby glykogenu a v těle se začínají spalovat tuky.

Ideální je, pokud cvičení při hubnutí provozujete po dobu 40 až 60 minut, a to při maximální cca 70% tepové frekvenci.

Mezi nejlepší cvičení na hubnutí patří běhání. Jedná se totiž o rovnoměrnou intenzivní činnost, kterou můžete vykonávat delší dobu. Pokud ale běhání zrovna nezbožňujete, můžete zvolit jiný druh cvičení. Často se doporučuje například jízda na kole, rychlá chůze (minimálně 5 až 7 km/hod.), popřípadě jízda na kolečkových bruslích. Perfektní cvičení na hubnutí je taky aerobic, zumba, pilates nebo plavání. Důležitá je doba cvičení (40 – 60 minut) a také to, aby činnost byla rovnoměrně intenzivní. Takových fyzických aktivit je poměrně hodně.

Hubnutí bez cvičení?

Kalorie se samozřejmě dají spalovat i bez cvičení. Jak? Zkuste více chodit. Třeba ráno do práce vyjděte dřív a místo jízdy MHD či autem jděte pěšky. Účinná je půlhodinka rychlé chůze každý den. Místo jízdy výtahem choďte po schodech.

Chůzí po schodech spotřebujete až čtyřikrát víc energie než během běžné chůze

Pokud jezdíte v tramvaji, nesedejte si a raději stůjte. Spotřebujete tak o jednu čtvrtinu víc energie, než kdybyste si sedli.

Možná vás také překvapí, že při běžných domácích pracích (úklid, vytírání podlahy, mytí nádobí apod.) také pálíte kalorie.

Cvičení je při hubnutí mimořádně účinné. Pokud se však z nějakého důvodu rozhodnete hubnout, ale necvičit, zkuste alespoň do denního režimu zapojit jinou fyzickou aktivitu a více se hýbat. Takřka jakýkoli pohyb je prospěšný.

Ohodnoťte článek
< Předchozí článek

Diskuze Nejefektivnější cvičení na hubnutí (2 Komentářů )

  1. Jitka 27.7.2016 at 20:57 - Reagovat

    A co říkáte na stepper?

  2. Andy 25.2.2017 at 23:08 - Reagovat

    tekvica,cukina…mňam…sú fakt výborne…práve som si jednu len tak ledabolo opiekla a chutí fantasticky:-)

Váš komentář