Osmihodinová dieta – způsob, jak rychle zhubnout do plavek

Léto je tady a vy jste s váhou trochu na štíru? Nezoufejte, nabízí se vám totiž osmihodinová dieta, která je pro rychlé zhubnutí do plavek jako stvořená! Neméně vás určitě nadchne fakt, že osmihodinová dieta povoluje jíst všechno, na co dostanete chuť. V čem tedy vlastně spočívá? V dodržení osmihodinového režimu, během kterého máte povoleno jíst. Střídá se s šestnáctihodinovým půstem.

Pravidlo osmihodinové diety je vlastně jednoduché: jíst je povoleno pouze od 9 do 17 hodin (nebo od 11 do 19 hodin). Zbytek dne je půst.

Magických 8 hodin

Pokud budete jíst denně pouze osm hodin, tělo bude mít dostatek času na trávení potravy a nebude hromadit přebytečnou energii ve formě tuku. V dřívější době lidé více manuálně pracovali a jedli méně. Dnes jedí lidé víc, ale zároveň mají nedostatek pohybu. Následkem je tloustnutí a obezita.

Tvůrci osmihodinové diety slibují úbytek až 8 kg za týden

Peter Moore a David Zinczenko, tvůrci osmihodinové diety a autoři knihy Osmihodinová dieta, aneb hlídejte mizející kila místo toho, co jíte!, tvrdí, že za obezitou a diabetem v USA stojí večerní přejídání se a ponocování. Hlavní myšlenka tkví v tom, že tělo nestačí zpracovat jídlo, které sníme večer, a ukládá přebytečné kalorie.

Vědecké výzkumy prokázaly, že kalorie se v těle ukládají rychleji večer než přes den. Proto bychom se měli držet zásady jíst nejpozději 2 až 3 hodiny před spaním. Dle téhle diety můžete údajně shodit až 8 kilo za týden. Stačí jen dodržovat osmihodinový interval!

Stravovací zásady osmihodinové diety

Při osmihodinové dietě údajně máte možnost zhubnout i v případě, že konzumujete kalorická jídla. Zakázány jsou pouze sladké nápoje. Během osmi hodin v uvedeném rozmezí můžete sníst cokoli, ovšem nejedná se o pobídku k obžerství. Aby dieta měla jistý účinek, je třeba dodržovat jisté zásady, o nichž bude ještě řeč. Následovat musí 16-ti hodinový půst, během nějž jsou povoleny pouze neslazené nápoje.

Kombinace diety s cvičením není nutná. Postačí 10 minut lehkého cvičení denně, které má sloužit k nastartování organismu a metabolismu.

Dietu je nutné držet alespoň 3 dny v týdnu.

Během prvního týdne zhubnou lidé průměrně 5kg. Během druhého týdne diety další 4 kg.

Snažíte se na to jít chytře a posunout si osmihodinový interval na co nejpozdější dobu, abyste večer nehladověli? Řešení to sice je, ale počítejte s tím, že ráno budete bez energie. Hlavním palivem mozku je glukóza, kterou bez snídaně mít nebude.

Možná je pro vás útěchou to, že můžete sníst cokoli. Schválně nahromadíte kalorie a večer bez jídla pro vás nebude tak těžký. Také řešení, ale správné zrovna ne. Jestliže do sebe budete ládovat tučná jídla a sladkosti bez rozmyslu, jednak tělo nedostane potřebné živiny, ale zároveň snižujete svou šanci díky téhle dietě zhubnout.

Ke každému jídlu a svačině je doporučeno dát si ještě něco z následujících typů jídel:

  • potraviny bohaté na bílkoviny, zdravé tuky a vlákninu – vejce, maso, jogurty, ořechy, mléčné výrobky, luštěniny
  • potraviny bohaté na vitamíny a minerály – ovoce, špenát, maliny, borůvky, zelenina, cereálie, ovesné vločky

Jaké zásady je třeba dodržovat při osmihodinové dietě?

  • nepijte slazené nápoje, pijte nejlépe obyčejnou vodu
    omezte alkohol
    nedělejte si výčitky, pokud v jídle občas zhřešíte
    omezte konzumaci rýže, těstovin, cukru a bílého pečiva

Osmihodinová dieta a názory odborníků

Odborníci na diety jsou z osmihodinové diety většinou zděšeni. Šance na zhubnutí je dle jejich názorů mizivá, naopak je dost pravděpodobné, že přiberete.

Správná dieta má být založena na rovnoměrném rozložení stravy během dne, malých porcích a sníženém příjmu energie. Tělo by nemělo hladovět, protože se tak zpomaluje metabolismus. Osmihodinová dieta pracuje na opačném principu. Člověk osm hodin jí co chce a pak 16 hodin hladoví, čímž se metabolismus značně zpomalí. Po takovém půstu má člověk přirozeně hlad a sáhne po tučných nebo sladkých potravinách. Nadbytek energie pak tělo uloží do tukových zásob. Následuje hladovka a zpomalení metabolismu, přičemž tělo tukové zásoby vůbec nevyužije. A ty se postupně zvyšují. Váha samozřejmě s nimi.

Osmihodinová dieta sice hlásá, že během osmi hodin můžete sníst všechno, co chcete, ale tak docela pravda to z pochopitelných důvodů není. I při této dietě je nesmírně důležité dbát na zásady zdravého stravování a pohyb.

Ohodnoťte článek

Váš komentář