Plié dřepy: ideální cviky pro pevná stehna

Cviky na zpevnění stehen jistě znáte v hojné míře. Způsobů, jak zpevnit stehna, je totiž opravdu mnoho. Problém je ale v tom, že se obvykle jedná o cvičení na přední a zadní stranu stehen, kdežto nejproblematičtější partií pro řadu lidí je vnitřní část stehen. A právě v takovém případě jsou ideální tzv. plié dřepy, neboli dřepy doširoka.

Plié dřepy jsou lehkou úpravou základních dřepů. Je třeba mít více roztažené nohy s vytaženými špičkami diagonálně do stran, aby bylo možné provádět stále stejný pohyb. Pro plié dřepy není zapotřebí postavit se do narovnání nohou v kolenou, jedná se pouze o „pohupování“.

Při pohybu vydechujeme, směrem nahoru provádíme nádech. Ideální je opakovat několik sérií za sebou.

Na co jsou plié dřepy dobré?

  • na zpevnění vnitřní strany stehen
  • na získání pružného a hladkého povrchu vnitřní strany stehen
  • na zpevnění hýždí

Při plié dřepech namáháte především hýžďové svaly a čtyřhlavý sval stehenní.

Plié dřepy a jejich výhody oproti jiným cvikům

  • nenamáháte záda napínáním
  • nezatěžujete kolena
  • cviky zvládnete sami v pohodlí domova
  • nepotřebujete žádné cvičební stroje
  • stačí cvičit jen 15 minut každý den

Jak správně provádět plié dřepy?

Pokud máte doma větší zrcadlo a před ním dostatek prostor pro provádění dřepů, využijte toho. Uvidíte celou postavu a budete mít možnost kontrolovat, zda cviky provádíte správně.

Pro tento cvik nepotřebujete žádnou podložku pod nohy. Zpočátku se do široka rozkročte a chodidla dejte špičkami ven. Během celého cvičení nechte chodidla celou plochou na zemi.

Kolena mějte stále nad špičkami nohou, netlačte je k sobě. Pokud kolena tlačíte směrem dovnitř, účinek cviků se snižuje a navíc zatěžujete kolena. Ruce dejte v bok, dívejte se před sebe a páteř mějte ve vzpřímené poloze.

Při pohybu dolů se nadechněte, při pohybu nahoru vydýchněte.

Proveďte 10 plié dřepů a minutu odpočívejte. Poté proveďte 15 plié dřepů a opět odpočívejte. Takto opakujte několik sérií dřepů každý den.

Při cvičení byste neměli cítit zátěž na kolena, nýbrž na hýžďové a stehenní svaly.

Počet dřepů a sérií si uzpůsobte podle sebe. Začněte deseti dřepy, postupně zvyšte na 15, popřípadě na 20, pokud vyšší zátěž zvládnete. Každopádně sérii opakujte alespoň třikrát denně.

Při důsledném denním cvičení plié dřepů výsledem poznáte už po 14 dnech. Pokud budete plié dřepy provádět denně 1,5 měsíce, vaše stehna budou k nepoznání!

Ohodnoťte článek

Diskuze Plié dřepy: ideální cviky pro pevná stehna (1 komentář )

  1. Timoti 7.2.2017 at 18:07 - Reagovat

    Doporučuji cvičit více, než 15 minut denně. Dle mého názoru je lepší cvičit 30 minut a to obden. Tělo se více zahřeje a více spálí, než když budete cvičit pouze 15 minut.

Váš komentář