TOP sporty, které nejvíc pomáhají při hubnutí

Sport nebo jakoukoli jinou tělesnou aktivitu doporučují při hubnutí téměř všichni odborníci. V procesu hubnutí hraje výdej energie při sportu obrovskou roli. Který sport je při hubnutí nejefektivnější? Při kterých sportech spálíte nejvíc kalorií?

Není sport jako sport. Pravda, všechny jsou zdraví a hubnutí prospěšné, ovšem některé více, některé méně. Především je velice důležité, aby vás daný sport bavil. Neméně důležitá je také pravidelnost. Ani ten nejintenzivnější sport vám v hubnutí nepomůže jednorázově. Dále je také důležité vědět, že tuky se spalují přibližně až po 30 minutách aktivity. Už jen z tohoto hlediska se dá říci, že nejefektivnější je takový sport, který vás bude bavit natolik, abyste u něj vydrželi déle jak půl hodiny a abyste ho provozovali pravidelně.

Běh

Běh nebo alespoň rychlá chůze je jeden z nejefektivnějších způsobů, jak si vylepšit kondici, jak spálit kalorie, shodit kila a zároveň posílit svalstvo. Běh přirozeně nemůže praktikovat každý. Problém nastává zejména při obezitě, protože zátěž na klouby je při běhu skutečně vysoká (především u kolenních kloubů a při běhu na tvrdém povrchu). Ideální je začít rychlou chůzí, později běhat, stupňovat rychlost a prodlužovat vzdálenost.

Jízda na kole

Jízda na kole je ve srovnání s během mnohem šetrnější ke kloubům, i když není tolik efektní jako běh. Pro dosažení stejného efektu by jízda na kole měla být skutečně intenzivní.

V zimě můžete jízdu na kole nahradit například spinningem. I u něj, stejně jako u jízdy na kole, posilujete především spodní část těla, zatímco ta horní je v ne příliš ideální poloze.

Jízda na kolečkových bruslích

Pokud je teplo, je jízda na kolečkových bruslích ideálním sportem při hubnutí. Zpevňujete při něm především hýždě a stehna, zlepšujete celkovou kondici a posilujete srdce. Ve srovnání s během tolik nezatěžujete klouby.

Efektu pro hubnutí dosáhnete však opravdu jen vyvinete-li určité úsilí. Relaxační jízda na kolečkových bruslích vám v hubnutí pomůže spíš minimálně.

V zimě můžete tento sport nahradit klasickým bruslením na ledě.

Skákání na trampolíně

Skákání na trampolíně můžete provozovat samostatně, častěji se však trampolína provozuje jako skupinový sport. Zlepšuje celkovou kondici, posiluje svalstvo a tvaruje postavu. Ač se vám to nemusí zdát, klouby nejsou při skákání na trampolíně tolik zatěžovány. Tento sport je též ideální pro zpevnění vnitřních svalů.

Skákání na trampolíně přitom může používat téměř každý. Není příliš vhodné pro osoby s oslabeným pánevním dnem a pro ženy po porodu.

Tancování

Nemusí se jednat jen o klasický tanec jaký znáte z tanečních. Řeč je spíše o formě tance kombinujícím aerobik a posilování. Velice oblíbený je například dance aerobic nebo zumba. Tyto sporty tvarují postavu a navíc při nich spálíte kalorie. Ideální při hubnutí!

H.E.A.T.

Jedná se o skupinové aerobní cvičení prováděné na mechanickém pásu. Zpevňuje svaly, zlepšuje kondici, tvaruje postavu a zbavíte se přebytečných kil. Během hodinového cvičení H.E.A.T. spálíte až 800 kalorií! V podstatě se jedná o chůzi, tudíž pro tělo nejpřirozenější pohyb.

Jaký sport při hubnutí byste doporučili Vy?

Ohodnoťte článek

Váš komentář