Zaručené cviky na tvarování nohou? Dřepy!

Dřepy patří mezi nejzákladnější druhy cvičení a zná je asi opravdu každý. Učitelé na základních školách je dosud používají při rozcvičce (popřípadě jako trest) a bezpochyby vědí proč. Dřepy jsou totiž velice účinné pro posilování stehen a tvarování nohou.

Z dřepů nezhubnete

Možná vás to překvapí, ale z dřepů člověk nezhubne. Patří totiž mezi neaerobní cviky, mezi jejichž účinky hubnutí nepatří. Pokud chcete hubnout, je třeba zvolit aerobní cvičení, jako například běh, plavání, jízda na kole či bruslení. Jedná se o sporty, u nichž se zvyšuje tepová frekvence a spalují se tuky. U dřepů a jiných anaerobních cvičení se spalují cukry, ale člověk buď nehubne vůbec nebo jen minimálně.

K čemu jsou tedy dřepy dobré? Především tehdy, když chcete zpevnit svalovou hmotu v oblasti stehen a nohou celkově. Pokud chcete vytvarovat svoje nohy, zpevnit svaly a k tomu navíc hubnout, je dobré dřepy doplnit o aerobní cvičení, ideálně třikrát do týdne po dobu cca 45 minut.

Jak vypadá správný dřep?

Na typické školní dřepy si možná ještě dobře vzpomínáte. A možná taky tušíte, že po technické stránce nebyly zrovna ideální.

Jak tedy provést správný dřep? Podobně, jako byste si sedali na toaletu: zadek jde dozadu a kolena by neměla vybočovat přes špičky. Pokud si nejste jisti, je dobré dřepy provádět z profilu před zrcadlem.

Rozcvička před dřepy

Není moc dobré začít rovnou dělat dřepy. Nejdřív bychom měli rozehřát tělo, rozcvičit se. Protože při dřepech jsou hodně namáhána kolena, měli bychom rozcvičku věnovat právě jim. Stačí kroužit nohou v koleni a stát přitom na druhé noze. Podobně lze rozcvičit také pánev a kotníky.

Protažení po cvičení

Neméně důležité je také protažení svalů po samotném cvičení. Stačí si lehnout na břicho, pokrčit nohu a chytnout ji zezadu u kotníku. Nohu pak lehce přitahujeme k zadečku a pánev se nesmí nadzvednout od podložky.

Dřepy nejsou vhodné pro každého

Zdají se být jakýmsi univerzálním cvičením, ovšem pravdou je, že rozhodně nejsou vhodné pro všechny. Zcela vypustit by je měli lidé s nadváhou, kterým dřepy zbytečně zatěžují kolenní klouby.

Jak lépe tvarovat lýtka?

Provádíte-li klasické dřepy, zpevňujete svalstvo v oblasti zadečku a stehen. Budete-li se chtít víc zaměřit na lýtka, provádějte dřepy na špičkách.

Není jednodušší způsob, jak tvarovat stehna a lýtka! Stačí si denně stanovit svou dávku dřepů s krátkým procvičením a výsledek je zaručen!

Ohodnoťte článek

Váš komentář