Zaručený tip jak zhubnout břicho

Velké bříško trápí celou řadu z nás. Ať už je jeho příčinou přejídání se, kila po porodu nebo špatný jídelníček a málo pohybu, způsobů, jak rychle zhubnout břicho, je hned několik. Každému vyhovuje něco jiného. Čtenářku Ivetu velké břicho trápilo řadu let. Co podle ní zaručeně pomáhá?

S velkým břichem jsem se začala potýkat po porodu. Zkoušela jsem nejrůznější diety, ale výsledek byl takový, že jsem vždycky zhubla, ale během několika dní kila zase nabrala zpět. Přibližně před třemi lety jsem zhubla 15 kg a v pase ztratila cca 17 cm.

Tělo nedokáže hubnout jen na určitých partiích

Právě toto je třeba si uvědomit. Pokud hubnete, hubnete komplexně. Možná u některých partií můžete úbytek tuku pozorovat víc, u některých trochu méně. Jestliže máte velké břicho, zadek a stehna a začínáte hubnout, zhubnete na všech těchto partiích víceméně stejně.

Velké břicho je z 80% způsobeno špatnou stravou

Radím všem, kteří chtějí zhubnout přes břicho, aby v první řadě změnili jídelníček. Cvičení alespoň zpočátku není tím nejpodstatnějším, i když jím nic nezkazíte. Jestliže však správně upravíte jídelníček, docílíte zhubnutí i bez cvičení. Samozřejmě, že s cvičením jde vše rychleji a pohyb je navíc zdravý.

Jak rychle zhubnout břicho díky správnému stravování? Chyba je, že ti, co se snaží zhubnout, se omezují v jídle. Naše tělo umí šetřit! Je všeobecně známé, že dáme-li tělu málo jídla, začne ukládat potravu do zásob tuků. A to je chyba.

Pokud tělo dostane vše, co potřebuje, zbavíte se tuků i bez cvičení. Jestliže však omezíte živiny, bude si vaše tělo ukládat tuky na horší časy hladovění. A tyto tuky se ukládají hlavně v oblasti břicha.

TIP: Jezte v malých dávkách přibližně 5x denně!

Tipy pro správný jídelníček

  • jezte především potraviny, které tělo rychle spálí
  • dodávejte tělu živiny
  • neomezujte bílkoviny
  • omezte tuky a sacharidy, ale z jídelníčku je nevylučujte

Můj jídelníček se skládal ze 6 – 7 jídel denně, a to v trochu menších porcích, než jsem předtím byla zvyklá. V každém jídle jsem měla nějaké sacharidy, a to především v podobě ovesných vloček, rýže a nebo žitného chleba.

Bílkoviny jsem doplňovala masem. Vepřové mi nikdy moc nechutnalo, a tak jsem se víc zaměřila na hovězí, které mám ráda, na kuřecí maso a ryby. Ke každému jídlu jsem přidala nějakou tu zeleninu, ať už syrovou nebo vařenou. Z jídelníčku jsem nevynechala ani mléčné výrobky – sýry, bílé jogurty a kefíry. Začala jsem jíst víc luštěnin, a to přibližně jednou do týdne.

Zpočátku jsem si počítala kalorie, abych získala nějaký přehled o tom, co je víc a co méně kalorické. Například ovesné vločky mají poměrně dost kalorií, a tak si je dávám pouze ke snídani. Po nějaké době už jsem si vytvořila základní přehled a kalorie počítat nemusím. Ze začátku jsem si hlídala limit max. 1 500 kalorií/den, později jsem snížila na 1 000 kalorií/den.

Porce jsem nikdy nevážila. Někdo mi říkal, že každá porce by se měla vejít do dlaně, a tím jsem se tak nějak řídila. Vážit každý plátek šunky mi přišlo zbytečné.

Mně osobně také hodně pomohla pravidelná strava. Dřív jsem se stravovala nepravidelně a navíc špatně. Samé sladké buchty, zákusky a tučná jídla, po nichž jsem byla unavená a měla po nich nafouklé břicho. Dnes jím pravidelně a tělo se na každé jídlo doslova těší. Nikdy se nepřejídám, ale také nehladovím. Trvalo mi asi tak týden, než si tělo zvyklo na menší porce a jiný druh stravy, ale šlo to poměrně snadno a nebylo to nic hrozného.

Tím, že si zvyknete na pravidelný přísun potravy, zrychlíte metabolismus. Máte častěji hlad, což je příznivý příznak zrychlujícího se metabolismu. Na jídlo se těšíte, jíte méně a častěji a navíc hubnete.

Řadě lidí se do hubnutí nechce, protože si pod slovem “hubnutí” představí hladovění, zdlouhavé vážení potravin, počítání kalorií, nechutná jídla. To však není pravda. Jde jen o změnu, která je poměrně snadná. Já osobně během svého hubnutí jedinkrát nehladověla, porce si nevážila, kalorie počítala jen zpočátku a na jídlech jsem si vždy pochutnala.

Cviky na zhubnutí břicha

Zpočátku jsem se domnívala, že cvičením sedů-lehů zhubnu přes břicho. Omyl. Těmito a dalšími cviky na břicho posilujete břišní svaly, ale nedocílíte tím zhubnutí břicha, jen jeho zpevnění.

Ideální je pohyb na celé tělo, krátkodobý a intenzivní. Začínala jsem takovým cvičením se střídajícími se intervaly vždy 3x za týden a cvičila jsem přibližně 15 minut. Doporučuji také procházky svižnější chůzí.

Jak rychle zhubnout břicho?

Záleží na tom, jak moc chcete zhubnout a především kolik vážíte, jak vysokou nadváhou trpíte. Já měla ze začátku 89 kg a během 1,5 roku jsem zhubla 15 kg. Ty první kila jdou dolů snadno. Nejsnadnější byl první měsíc, kdy se mi podařilo zbavit se 4,5 kg. Pak už kila šla dolů trochu pomaleji, ale to je normální. Důležité je, že tento způsob hubnutí břicha a dalších partií je trvalý, bez jojo efektu a především trvale udržitelný.

Nyní mám váhu kolem 70 kg, držím si ji a nepřibírám. Kromě toho se cítím mnohem lépe než předtím.

Ohodnoťte článek

Váš komentář