Zelená dieta

Vánoční svátky ještě neskončily, ale vy už teď na sobě začínáte cítit kila navíc, která jste prozatím během svátků nabrali? Nejvyšší čas začít spřádat plány na novoroční dietu! A pokud vás nebaví počítat si kalorie a máte rádi zeleninu, vyzkoušejte zelenou dietu! Slibuje úbytek váhy 1 až 2 kila za týden.

Podstata zelené diety

Zelená dieta má základ v konzumaci pouze rostlinné stravy, která má zelenou barvu. Nepočítají se však zelené nezralé plody. Proč zrovna zelená zelenina a ovoce?
Zelené potraviny obsahují chlorofyl, který má pozitivní vliv na naše zdraví. Podporuje například tvorbu červených krvinek, zbavuje tělo toxinů, podporuje činnost jater, čistí ledviny, je prevencí proti vzniku infekcí a zánětů a čistí střeva.

Zelené ovoce a zelenina v sobě dle léčitelů skrývají sluneční světlo a energii, která do našeho života vnáší lásku, harmonii a klid. Léčí tělo i mysl.

Díky zelené dietě zatočíte s překyselením organismu, protože zelená zelenina a ovoce působí jako silné zásady a upravují hodnotu pH. Právě překyselení je velmi častou příčinou ukládání tuků, obezity a nadváhy. Potraviny, které organismus nejvíce okyselují, patří například uzeniny, maso, sladkosti, těstoviny, bílá rýže, sýry nebo alkohol.

Co jíst při zelené dietě?

Je to především zelenina. Hodí se každá, a čím sytější zelenou barvu má, tím lépe. Hodí se například zelí, brokolice, růžičková kapusta, kadeřavá kapusta, listová zelenina – saláty a špenát. Pak také cuketa, dýně nebo okurky.
Z ovoce jsou ideální jablka (ne čistě červené, spíše zelenější). Vhodné je také kiwi, zelené hrozny, hrušky a avokádo.
Zahrnout sem můžeme také kvalitní olivový olej, který obecně urychluje metabolismus a odstraňuje z těla škodlivé látky.
Neméně důležitá je kombinace s jogurty, podmáslím a kefíry.
Zelená dieta lze také zpestřit všemožnými bylinkami. Dejte si například medvědí česnek, mátu, bazalku, kopr, petrželku nebo pažitku. Vhodné jsou naklíčené fazole mungo, mořské řasy nebo bylinkové čaje.
Zejména v chladném počasí skvěle zahřejí hutné zelené polévky připravované z kombinace zelené zeleniny.

Chlorella jako doplněk zelené diety

Pro dosažení ještě lepšího účinku můžete do diety zařadit také chlorellu v tabletách, popřípadě si ke snídani připravit nápoj ze zeleného ječmene.

Jak dlouho držet zelenou dietu?

Ideální je vydržet na zelené dietě alespoň týden. Docílíte tím očisty organismu a nastartování lepšího spalování. Poté velmi pozvolna přecházejte zpět ke klasické stravě. Začněte s ovocem a zeleninou jiné barvy, než zelené. Poté zahrňte do jídelníčku rýži a těstoviny. Nakonec maso.

Ohodnoťte článek

Váš komentář